22 mai Test PG Bikes Black Block: crampeie electrice de viitor
Credeati ca nu se poate trage de gaz si da la pedale in acelasi timp? Ei bine, eu mi-am indeplinit aceasta fantezie cu ajutorul bicicletei electrice Black Block de la PG Bikes. Si cum am oarece experienta si cu maneta de gaz si cu datul la pedale, va spun franc ca am fost total cucerit de produsul de “sinteza” al producatorului german. Desigur, termenul de maneta de gaz este nitel impropriu folosit, pentru ca prin maruntaiele acestui vehicul nu vom gasi un singur strop de combustibil fosil.
Carevasazica, astazi punem la treaba o bicicleta electrica, dar smecheria este ca pentru a va bucura de trasul de maneta, tot trebuie sa dati la pedale! Nu va fi necesar insa sa depuneti cine stie ce efort, veti pedala cam la fel de intens cum ati face pe o bicicleta de fitness indoor – asta pentru ca “bicicleta medicinala” suna urat, setata pe un nivel lejer. Bateria Li-Ion are o autonomie declarata de 120 de kilometri, asa ca e foarte putin probabil sa ramaneti fara “power”, atunci cand va faceti obisnuitele drumuri prin oras. Probabil ca acum va intrebati care este povestea acestui brand, “PG Bikes”… PG Bikes – fitosi, dar nu fara de cauza…
Vorbim despre un brand nemtesc, pot sa spun inainte de toate, mai fitos la prima vedere, dar care produce niste jucarii extrem de hi-tec si de tentante: un automobil electric care “face suta” sub trei secunde, un “set” de biciclete urbane la vederea caruia orice “creativ” de prin agentiile de publicitate va face ochii mari si o va pune instantaneu pe “wish list” sau chiar fabulosul Black Trail, cea mai avansata e-bike (avem si noi un cuvant, se numeste bicicleta electrica, dar suna prea mioritic…) de pe planeta, toata numai carbon, titan si … piele fina, caci trebuia si bateria sa fie invelita in ceva! Prin Romania, gratie unor miscari inteligente de PR, numele PG Bikes este legat de plimbarile cu iz eco prin parcurile capitalei scapate inca de transformarea in malluri, ale unor domni, Cabral sau Botezatu pe numele lor, care culmea, au dat pedale exact aceluiasi model pe care l-a incercat si mai proletara Dirt Bike Zone. Asadar, fita sau nu, sunt cateva lucruri de apreciat la PG Bike: sustenabilitatea – chestia aia de care habar nu au domnii care ne jupoaie padurile pentru a-si lua ultimul model de ML alb, inventivitatea – Black Block foloseste sistemul de trasmisie cu trei lanturi, un patent recent, care combina “inputul” uman, cu cel al motorului electric si, suma acestor doua calitati, faptul ca nemtii imping lucrurile inainte, pe calea cea buna! Ca o fac la un cost care e accesibil doar elitelor, nu ar trebui sa ne mire ci ar trebui sa ne motiveze sa devenim si noi… elite!
Pilot de “e-incercare”! Bine, bine, dar cum merge acest Black Block, va veti fi intreband… Poate ca suna a cliseu, dar merge la fel de bine precum si arata. Lunga si joasa, bicicleta pastreaza mult din feelingul unui cruiser, saua generoasa – atentie, pe arcuri si ghidonul lat ancorandu-te bine deasuprea asfaltului si imprimandu-ti aceea senzatie pe care de regula ti-o transmit anumite motociclete americane… Combinatia de clasic si ultra-modern este destul de ametitoare, caci desi Black Block imprumuta din look-ul si chiar din solutiile tehnice – lipsa suspensiei spate – ale motoretelor de la inceputul secolului trecut, in momentul in care te pui in miscare, se aude un bazait electric a la Star Trek, si la primul demaraj poti fi mai surprins decat la plecarea de pe loc cu o motocicleta sportiva! Cat de mult s-au invatat creierele noastre ca daca te misti trebuie neaparat sa huruie ceva sub tine! Dar cum omul repede invata, repede a ajuns sa imi placa deplasarea in liniste. Trei moduri de putere stau la dispozitia riderului, e vorba despre cat de mult isi baga motorul electric… coada. Exista o diferenta sesizabila intre cele trei moduri si desigur, eu am cam uitat switch-ul in pozitia in care “asistenta” primita era maxima. Transmisia este gestionata de un schimbator SRAM P5, pinioanele fiind ascunse in butuc, cauciucurile sunt “imprumutate” de la bicicletele din gama dirt-street –Schwalbe Crazy Bob in acest caz, iar franele sunt si ele “normale”, adica pot fi regasite pe alte biciclete obisnuite, este vorba despre cate un set de Magura Julie. Singurul neajuns, bascula rigida, asta nu e ceva ce se poate reprosa neaparat bicicletei, ci mai degraba drumurilor noastre. Totusi, cadrul este foarte solid, singurele neplaceri fiind trecute in contul pilotului, atunci cand vehiculul nemtesc nu mai poate evita intalnirea cu romaneasca denivelare in asfalt.
Cum la acest nivel e musai ca intregul sa fie mai mult decat o simpla insumare a partilor – a se citi “componente”, pedaland usor si deschizand la maximum maneta de acceleratie, m-am simtit ca pe o bicicleta cu steroizi. Black Block urca foarte rapid la 45 km/h (limitati) si are demarajul mai bun decat cel al unui scuter in patru timpi, reusind insa sa fie mai rapid si decat unele scutere in doi timpi pe care le-am testat. Apoi, e-bike-ul este dinamic iar combinatia intre pedalat/schimbat trepe de viteza/tras maneta “gaz”, senzatia ca tu esti cel care pedealeaza pentru a avea “power”, toata astea te fac sa ai parte de un “ride” distractiv si plin de viata. Nu lipseste nici partea practica: am ajuns din Bucuresti pana in Otopeni trecand “fluierand” peste pasarale, Black Block reducandu-si surprinzator putin din viteza – eu il tineam blana incercand sa golesc bateria, iar efortul depus pentru pedalare a fost minimum. Cauciucurile Fat Bob au fost gandite sa-i tina pe asfalt pe cei mai plini de trickuri dintre rideri, cadrul este solid, ceea iti permite sa fii destul de fluent pe zone mai intortocheate, asa cum sunt aleile din Parcul Herastru, insa desigur, aceasta bicicleta nu a fost gandita pentru sport. De fapt, tura cu Black Block a fost atat de reusita, incat acum ma intreb daca nu cumva am visat, noroc ca imi stau marturie pozele. Am parcurs aproximativ saizeci de kilometri cu aceasta bicicleta electrica, ceea ce nu e deloc putin, plecand din showroom-ul MotorSide cu bateria incarcata la trei sferturi, am returnat bicicleta cu … inca o linie la baterie, asadar autonomia indicata de producator e pe bune, mai ales ca eu am “biciut” motorul electric al cruiserului, ramanand pe modul maxim de asistenta.
Am fost asadar printre primii norocosi care au testat o bicicleta electrica, si nu orice fel de bicicleta, ci una de top, un adevarat custom bike! Dar, cum tot trebuie sa ajungem la bani, Black Block nu costa deloc putin: 5.250 de euro plus TVA, o valoare care-i va face pe multi sa isi incrunte sprancenele si sa se lanseze in calcule si peroratii axate pe benzina si pretul (in continua urcare) al acesteia. Insa, toate obiectele care acum ne umplu vietile – masini, calculatoare, telefoane mobile au fost la un moment dat scumpe si au constituit apanajul celor avuti, pentru ca ulterior sa ajunga la dispozitia maselor. Asa ca pana cand vom avea pe piata vehicule electrice – pe doua sau patru roti, disponibile la preturi accesibile, cei de la PG Bikes tin sus drapelul tehnologiei si al designului si merita felicitati pentru asta.
Lucrurile se misca cu viteza fulgerului in lumea PG Bikes, nemtii venind deja cu Black Block 2, o bicicleta electrica absolut ametitoare! Vorbim despre transmisie all-wheel, cu cate un motor electric pe fiecare roata, care impreuna “scot” 1000W si sunt dotate cu functia de recuperare a energiei pe franare. Functiile bicicletei vor fi controlate prin aplicatii smartphone, inclusiv sincronizarea celor doua motoare! Bicicleta electrica PG Black Block a fost oferita de catre PG Romania prin intermediul MotorSide. Pret: 5.250 de euro plus TVA. In showroom-ul MotorSide veti gasi mai multe biciclete PG, desigur Black Block dar si cruiserele urbane, fara motor, speram sa le luam si pe acestea la o sesiune “feelingoasa” de pedalat, cat mai curand.
articol preluat din http://www.dirtbikezone.ro
No Comments